Follow Us

ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΓΙΑ ΛΙΓΕΣ ΜΕΡΕΣ

Το τραγούδι του Αχιλλέα (trade edition)

Το τραγούδι του Αχιλλέα (trade edition)
BEST SELLER

ΙΑΝΟΣ: Εργαστήρια Βιβλίου – Σεμινάρια | Άνοιξη 2022

IANOS

PUBLIC

Διαβάστε στο ηλεκτρονικό περιοδικό Books 'n' more τη συνέντευξη της Τίνας Κουτσουμπού

1.   Πείτε μας πως αποφασίσατε να γράψετε το βιβλίο;
  Η ιδέα με βρήκε, δεν το είχα σχεδιάσει. Ποτέ πριν δεν είχα φανταστεί πως θα εκδώσω σε βιβλίο ανέκδοτό μου υλικό. Στ’ αλήθεια η ιδέα ανήκει σε φίλες συγγραφείς που αφού διάβασαν κάποια βραβευμένα διηγήματά μου σε διαγωνισμούς, με ενθάρρυναν να προχωρήσω.
2.Μέσα από το βιβλίο σας θέλετε να στείλετε κάποια 
μηνύματα;
    Πάντα ο συγγραφέας μέσα από τα βιβλία του περνά μηνύματα. Εγώ με τη σειρά μου θα ’θελα να προβάλλω την αισιόδοξη ματιά στη ζωή με όλα τα πισωγυρίσματα και τις αναποδιές της -είναι ένα μεγάλο δώρο στον άνθρωπο και πρέπει να χαιρόμαστε την κάθε της στιγμή. Άλλωστε είμαι φύσει αισιόδοξο άτομο
3. Ποια είναι η ανταπόκριση του κοινού μέχρι τώρα;
Αν και είμαι ακόμη στην αρχή η αποδοχή του αναγνωστικού κοινού στα διηγήματά μου ήταν πολύ καλή. Κάποιους μάλιστα ορισμένες αφηγήσεις, τους άγγιξαν ιδιαίτερα, άλλους τους ταξίδεψαν σε παλιότερες εποχές και όμορφους τόπους. Αυτή είναι και η μεγαλύτερη απολαβή μου προσωπικά με το γράψιμο: Να πετύχω ο αναγνώστης μου να θέλει να χαθεί στις σελίδες του με ευχαρίστηση κι ενδιαφέρον.
4. Ποιο είναι το συναίσθημα ενός συγγραφέα  που πιάνει πρώτη φορά το βιβλίο του στα χέρια του;
Α, εγώ, νομίζω και άλλοι που συγγράφουν βιώνουμε ένα φοβερό συναίσθημα. Είναι ένας καλός τοκετός που γεννά το δικό σου πνευματικό δημιούργημα. Δεν το χορταίνεις.
5.  Πόσο ταυτίζεστε με την ηρωίδα του βιβλίου;
Στα διηγήματά μου οι ηρωίδες είναι μορφές της καθημερινότητας και η κάθε μία έχει τις ιδιαιτερότητες της, όμως κάποιες φορές, γιατί το θέλω εγώ, έχουν σίγουρα κάτι δικό μου, κάτι που αντανακλά την δική μου οπτική γωνία των πραγμάτων, την δική μου ιδιοσυγκρασία. Άλλοτε πάλι τις δημιουργώ τελείως αντίθετες με μένα για να συμφιλιωθώ κι εγώ με τον άλλο μου εαυτό αυτόν που κρύβεται βαθειά μέσα μου.
    6. Όταν ήσασταν μικρή πώς φανταζόσασταν τον εαυτό σας;
Μαχητικό, διεκδικητικό αλλά και υποχωρητικό μαζί να δρα με διπλωματία. Ευαίσθητο με αγάπη στον συνάνθρωπο.
7.  Είστε ευαίσθητη;
Ήδη το είπα. Όσο όμως ωριμάζω κυριαρχεί η λογική.
8. Ποιος είναι ο μεγαλύτερος φόβος σας;
Η μοναξιά.  Η ανθρώπινη αναισθησία στον πόνο του άλλου.
9.  Ποιά μουσική σας αρέσει;
Ακούω γενικά όλα τα είδη που διακρίνονται φυσικά από ποιότητα σε μουσική και στίχο. Ιδιαίτερα μου αρέσουν όσα περιγράφουμε σαν έντεχνα.
10. Τι όνειρα έχετε για το μέλλον ;
Να είμαι καλά πρώτα απ’ όλα, να κάνω λίγα ακόμη ταξίδια που θέλω  και να περιστοιχίζομαι από πραγματικούς και καλούς φίλους.
11. Τι σας στεναχωρεί ;
Το τέλμα στο οποίο έχει περιπέσει η κοινωνία μας. Η έλλειψη παιδείας αξιών και προτύπων. Ο εφησυχασμός και η αδιαφορία.
12. Πείτε μας τρία χαρακτηριστικά  σας.
Πατώ γερά στη γη κι αγαπώ να κάνω χαρούμενους τους φίλους μου και θέλω να είμαι πάντα σε κίνηση.
13.Πώς μπορεί κάποιος να προμηθευτεί το βιβλίο σας;
Από τα βιβλιοπωλεία φυσικά.
14.  Ετοιμάζετε κάτι άλλο τώρα;
Ναι όχι τώρα αλλά χθες ακόμη έχω πλάσει ένα σχέδιο να γράψω κάτι καινούργιο. Όχι όμως διηγήματα. Όμως επειδή ποτέ δεν ξέρεις το μέλλον τι θα φέρει δεν θέλω να φανερώσω περισσότερα. Το σίγουρο είναι πως έχω πολλή δουλειά να κάνω γι’ αυτό που έχω βάλει κατά νου.
  15. Πώς ξεκινήσατε τη συγγραφή;
Α, αυτό είναι μια μεγάλη ιστορία. Μικρή μού άρεσε να γίνω δασκάλα. Είχα πολλή καλή σχέση με το μολύβι και έπλαθα όμορφα παραμύθια. Είχα μάλιστα γράψει κι ένα θεατρικό με τις φίλες της παιδικής μου ηλικίας. Με τον καιρό φόρτωνα στο μυαλό μου εικόνες  και εμπειρίες. Γεννιόντουσαν προβληματισμοί και ιδέες που ζητούσαν να βγουν στο φως. Όταν σταμάτησα τη δουλειά μου και είχα χρόνο για να πραγματοποιήσω το όνειρό μου όλα αυτά τα έγραψα.
  16. Πόσα βιβλία έχετε γράψει και ποιά είναι αυτά;
Μια πρώτη μου απόπειρα είναι η συλλογή άρθρων μου στον τοπικό και Αθηναϊκό περιοδικό τύπο με τον τίτλο «Δημοσιογραφικά-της πένας παιχνιδίσματα, Καλαμάτα 2014» που πια δεν κυκλοφορεί. Το πρώτο μου πεζογράφημα λοιπόν είναι « Ο Καινούργιος κι επτά ακόμη διηγήματα, Εκδόσεις Γαβριηλίδης Αθήνα 2015» και το πρόσφατο «Του καιρού γυρίσματα κι επτά ακόμη διηγήματα, Εκδόσεις Διάνυσμα Αθήνα 2016».
17. Τι αγαπήσατε περισσότερο στο τελευταίο βιβλίο σας;
Μου είναι δύσκολο να τα ξεχωρίσω. Όλα τους κρύβουν τον ψυχισμό μου την στιγμή που τα έγραφα.
 18.Οταν τελειώσατε το βιβλίο σας ποιός/ά το διάβασε πρώτος;
Ο σύζυγός μου και μια πολύ καλή μου φίλη και συγγραφέας κι η ίδια.
 19.Ποιές αντιδράσεις είχαν η οικογένειά σαςτα αγαπημένα σας πρόσωπα όταν έμαθαν ότι θα εκδώσετε το βιβλίο σας;
Ήταν μια έκπληξη, ιδίως για όσους με ήξεραν από παιδί κι είχαν να με δουν χρόνια. Από την πρώτη στιγμή όμως από τους οικείους μου είχα την καλύτερη ενθάρρυνση που θα μπορούσα. Είμαι πολύ τυχερή γιατί ο σύζυγός μου, μού πρόσφερε όχι μόνο υποστήριξη και βοήθεια αλλά και αμερόληπτη κριτική στα γραπτά μου. Ήταν το τρίτο μου μάτι.
20. Πώς αντιμετωπίζετε γενικά τις κριτικέςείτε θετικές είτε αρνητικές;
Μέσα από τις αρνητικές αν φυσικά είναι καλοπροαίρετες, μαθαίνεις και διορθώνεσαι-το έχουμε όλοι ανάγκη αυτό, ενώ και από τις θετικές ικανοποιείσαι κι ανταμείβεσαι αλλά δεν πρέπει να εφησυχάζεις. Όσο ζούμε μαθαίνουμε. Η τέχνη της γραφής άλλωστε είναι μια εξελεγκτική διαδικασία.
21. Τι προσφέρει το βιβλίο σας στον αναγνώστη;
Ένα βιβλίο είναι πάντα ένα ευχάριστο ταξίδι μια πόρτα σε άλλους κόσμους κι εποχές. Μια άλλη ματιά στη ζωή, μια συνομιλία με τον άλλο μας εαυτό, αυτόν στον οποίο θέλουμε να μοιάσουμε  ή  επιζητούμε να  ξορκίσουμε.
22. Όταν γράφατε γνωρίζατε από πριν την ιστορία ή είχατε κατεύθυνση από τους ήρωες σας;
Όλοι μας κουβαλάμε τα βιώματα και τις εμπειρίες μας. Έτσι και οι δικές μου. Δεν ξεκινώ ποτέ έχοντας στο νου να γράψω μια βιογραφία. Η ροή της υπόθεσης με κατευθύνει σε δικούς της δρόμους, κάποιοι από αυτούς συναντώνται με τις πραγματικές διαδρομές ζωής των ηρώων μου άλλοι δρόμοι πάλι είναι όλοι τους φανταστικοί. Φυσικά εξυπακούεται πως γράφω αυτά που μου αρέσει κι εμένα να διαβάζω.
23. Το τέλος το ορίζετε εσείς ή ο ήρωας σας;
Νομίζω πως απαντώ από την  προηγούμενη ερώτηση. Γενικά έχω εμπιστοσύνη στην έμπνευση της στιγμής.
24. Από τι εμπνέεστε;
Από την καθημερινότητά μας. Ένας περαστικός στη στάση του λεωφορείου, ένας μικροπωλητής, μια ιστορική στιγμή, ο εργάτης στη δουλειά του, ένα αντικείμενο, μια λέξη μια εικόνα, ένα τραγούδι, όλα μπορούν να κινήσουν το ενδιαφέρον και να εξιτάρουν την φαντασία μου. Άλλωστε το καλύτερο σενάριο το δίνει η ίδια η ζωή. 
25. Ποια είναι η αγαπημένη σας μουσική;
ΕΡΩΤΗΣΗ Νο 9 και η απάντησή μου
26. Ποια είναι η πιο ευτυχισμένη παιδική σας ανάμνηση;
Οι καλοκαιρινές διακοπές με την οικογένειά μου στα μέρη της Κορινθίας όπου πηγαίναμε επί σειρά ετών.
Το πρώτο μου ποδήλατο.
27. Ποια ήταν η πιο σημαντική στιγμή της ζωής σας;
Η πρώτη μου εργασιακή απασχόληση. Μου άλλαξε κυριολεκτικά τη ζωή.
28. Γίνατε αυτό που ονειρευόσασταν να γίνετε;
Δεν θέλω να είμαι αχάριστη. Στη ζωή παίρνουμε τελικά αυτό που μπορούμε  αξιοποιώντας τα ταλέντα μας και εκμεταλλευόμενοι τις συγκυρίες κι εγώ είμαι ευχαριστημένη από όσα έχω καταφέρει.
29. Ποιο είναι το μεγαλύτερο εμπόδιο που αντιμετωπίσατε στη συγγραφήΉ μετά τη συγγραφή;
Είναι μια επίπονη διαδικασία όμορφη όσο καμιά άλλη. Ζητά πειθαρχία και επιμονή. Πρέπει να είσαι διαρκώς παρούσα, να γράφεις κάθε μέρα, έστω να προσπαθείςΝα καθρεφτίζεσαι στο χαρτί και να βλέπεις τους ήρωές σου που σου ζητούν να διηγηθείς εσύ για λογαριασμό τους τις ιστορίες τους. Μόνο που το χαρτί δεν είναι πάντα εκεί έτοιμο για σένα. Οι έννοιες, η έλλειψη έμπνευσης, κάποια κακή διάθεση, η ζωή, σε απορροφούν πολλές φορές εντελώς και προδίδεις τους κανόνες του παιχνιδιού: Την πειθαρχία και την αφοσίωση στο γραπτό σου.
30. Καριέρα ή οικογένειαΤι από τα δυο επιλέγετε;
Η καλή και γεμάτη ζωή δεν ζητά αποκλειστικότητες σε ένα μόνο τομέα. Μπορείς να τα κάνεις όλα με μέτρο.
31. Για τι έχετε μετανιώσει;
Όπως τραγουδούσε κι η Εντίθ Πιάφ  Δεν μετανιώνω για τίποτα από όσα έχω ζήσει.
32. Τι σας ενοχλεί περισσότερο στους άλλους;
Η αχαριστία στο καλό που σου κάνουν , η αδιαφορία για τα κοινά και η αναισθησία για τα δεινά του πλησίον.
33. Τι σας αρέσει να διαβάζετε;
Ιστορικά, κοινωνικά μυθιστορήματα, σύγχρονη ποίηση ιστορικές , επιστημονικές μελέτες, δοκίμια και χρονογραφήματα.
34. Ποιος είναι ο μεγαλύτερός σας φόβος;
Ο σύγχρονος άνθρωπος να  βουλιάζει όλο και πιο πολύ στην πολυθρόνα  καταπίνοντας υποσχέσεις και πεποιθήσεις που του σερβίρουν ανάξιοι πολιτικοί και τα μέσα μαζικής ενημέρωσης.
35. Ποιος είναι ο αγαπημένος σας συγγραφέας;
Έχω ευτυχώς πολλούς που με έχουν  επηρεάσει ξένους κι έλληνες.
36. Πείτε μας δυο πράγματα που δεν συγχωρείτε σε μια σχέση;
Την υποκρισία και τον εγωισμό.
37. Ένα όνειρο που είχατε από παιδί κι έχει πραγματοποιηθεί;
Να αποκτήσω πολλούς και καλούς  φίλους.
38. Έχετε κάποια χόμπι;
Φυσικά. Το διάβασμα και τον χορό.
39. Ποιά ήταν η τελευταία φορά που κλάψατε και γιατί;
Στο θάνατο αγαπημένου προσώπου.
40. Ποια ήταν η τελευταία φορά που γελάσατε και γιατί;
Γελώ καθημερινά. Το γέλιο δίνει υγεία και ψυχική ευφορία.
41. Πείτε  μας μια μέρα της καθημερινότητάς σας;
Πρωινό ξύπνημα με ζεστό καφεδάκι και καλή μουσική.
Περίπατο δίπλα στη θάλασσα ή στη στολισμένη πλατεία για τα καθημερινά ψώνια. Η απαραίτητη επισκόπηση του τύπου και των βιβλίων στις προθήκες των βιβλιοπωλείων. Έπειτα γράψιμο και διάβασμα το βιβλίο που έχω τώρα δίπλα μου. Κουβεντούλα με τα δυο παιδιά μου. Παιχνίδια με τη γάτα μου.
Είμαι ένας συνηθισμένος άνθρωπος.
42. Τι λατρεύετε περισσότερο;
Τις ομορφιές του τόπου μας και την φιλοξενία των κατοίκων.
43. Σε τι δεν μπορείτε να αντισταθείτε;
Στο γαλάζιο της θάλασσας. Με συντροφεύει πάντα έστω και νοερά, ο ήχος των κυμάτων. Στην εικόνα με τις κυπαρισσόφυτες λαγκαδιές της Μεσσηνίας έτσι όπως απολήγουν στα μαγικά της ακρογιάλια.
44. Έχετε σκεφτεί κάποια από τις ιστορίες των βιβλίων σας ως θεατρικό έργο ή κινηματογραφική ταινία;
Αν το καλοσκεφτώ είναι κάποιες ιστορίες μου που κουβαλούν μέσα τους όλο το απόσταγμα της ζωής των ηρώων τους. Κάνουν για χίλιες ιστορίες μαζί.
45. Υπάρχει κάποιος λογοτεχνικός χαρακτήρας από το βιβλίο σας τον οποίο θα σκεφτόσασταν να ξαναζωντανέψετε και σε επόμενα βιβλία;
Αυτό είναι δυνατόν να συμβεί ως ένα βαθμό. Εφόσον οι ήρωες στα βιβλία απηχούν και προσωπικά βιώματα και έχουν αφήσει σημάδια στη ζωή μας.
46. Από που σας αρέσει να εμπνέεστεΑπό δικά σας βιώματα ή και από ιστορίες άλλων ανθρώπων γύρω μας; 
Από οπουδήποτε αρκεί η ιστορία να με συναρπάσει ή να με υποκινήσει να την πλάσω όπως θέλω εγώ.
47. Πείτε κάτι που θα θέλατε να ξέρει για εσάς το αναγνωστικό κοινό και οι θαυμαστές σας.
Μ’ αρέσουν τα ταξίδια. Αγαπώ να γνωρίζω νέες κουλτούρες, τόπους κι ανθρώπους.



ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ

ΚΟΥΤΣΟΥΜΠΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ

Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα. Είναι απόφοιτος της Α.Σ.Ο.Ε.Ε  και γνωρίζει τέσσερις ξένες γλώσσες..
Εργάσθηκε στην Ελληνική Ραδιοφωνία Τηλεόραση και στην Εμπορική Τράπεζα. Ζει στην Καλαμάτα από το 1996.
Είναι μέλος σε πολιτιστικούς συλλόγους της Καλαμάτας και της Αθήνας.
Τα τελευταία πέντε έτη ασχολείται με τη συγγραφή άρθρων και πεζών κειμένων.  Έχει συμμετάσχει σε σεμινάρια δημιουργικής γραφής και ιστορικού μυθιστορήματος.
Αρθρογραφεί  για την Ένωση μη ημερησίων εντύπων στην Αθήνα από το 2010 αλλά και στον ημερήσιο και περιοδικό τύπο της Καλαμάτας, της Κορώνης, σε λογοτεχνικά περιοδικά έντυπης και ηλεκτρονικής μορφής. Πεζά της κείμενα δημοσιεύθηκαν στο Αθηναϊκό ημερολόγιο 2012, 2013, 2014 και στο ημερολόγιο του Αρχιπελάγους 2014, 2015 των  Εκδόσεων Φιλιππότη, στην εγκυκλοπαίδεια της Ελληνικής Λογοτεχνίας των Εκδόσεων Χάρη Πάτση 2014 καθώς και στον τόμο «Μεσσηνιακές Δημιουργίες»  2012 και 2014 της Ένωσης Μεσσηνίων συγγραφέων της οποίας και αποτελεί μέλος. Η συλλογή: «Δημοσιογραφικά της πένας παιχνιδίσματα» Καλαμάτα 2014, περιλαμβάνει δημοσιευμένα άρθρα και χρονογραφήματα της περιόδου 2010-2014. Διηγήματά της επίσης βραβεύτηκαν σε πανελλήνιους λογοτεχνικούς διαγωνισμούς και στην Κύπρο.


 Βιβλία της: «Ο καινούργιος κι επτά ακόμη διηγήματα» Αθήνα 2015 εκδόσεις Γαβριηλίδης, «Του καιρού Γυρίσματα κι επτά ακόμη διηγήματα» Αθήνα 2016 εκδόσεις Διάνυσμα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΑΝΕΓΓΙΧΤΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ

ΑΝΕΓΓΙΧΤΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ
ΠΟΙΗΤΙΚΗ ΣΥΛΛΟΓΗ-ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΑΡΩΜΑ

ΕΚΔΩΣΤΕ ΤΗΝ ΠΟΙΗΤΙΚΗ ΣΑΣ ΣΥΛΛΟΓΗ

ΕΚΔΩΣΤΕ ΤΗΝ ΠΟΙΗΤΙΚΗ ΣΑΣ ΣΥΛΛΟΓΗ
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΟΙΕΙΝ

Popular Posts

ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΚΙ ΕΝΑΝ ΚΑΙΡΟ... ΥΠΗΡΞΑΜΕ

ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΚΙ ΕΝΑΝ ΚΑΙΡΟ... ΥΠΗΡΞΑΜΕ
Konstandina Alberti

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΑΡΩΜΑ

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΨΥΧΟΓΙΟΣ

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΨΥΧΟΓΙΟΣ

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΨΥΧΟΓΙΟΣ

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΨΥΧΟΓΙΟΣ

ΨΥΧΟΓΙΟΣ

ΨΥΧΟΓΙΟΣ

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΜΙΝΩΑΣ

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΜΙΝΩΑΣ
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΧΑΤΖΗ

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΜΙΝΩΑΣ

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΜΙΝΩΑΣ
ΜΙΑ ΑΔΕΙΑ ΚΟΥΒΑΡΙΣΤΡΑ

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΛΙΒΑΝΗ

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΛΙΒΑΝΗ

ΕΚΔΟΣΕΙΣ BELL

ΕΚΔΟΣΕΙΣ BELL
Ο ΨΙΘΥΡΙΣΤΗΣ

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΨΥΧΟΓΙΟΣ

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΨΥΧΟΓΙΟΣ

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΨΥΧΟΓΙΟΣ

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΨΥΧΟΓΙΟΣ