Follow Us

ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΓΙΑ ΛΙΓΕΣ ΜΕΡΕΣ

Το τραγούδι του Αχιλλέα (trade edition)

Το τραγούδι του Αχιλλέα (trade edition)
BEST SELLER

ΙΑΝΟΣ: Εργαστήρια Βιβλίου – Σεμινάρια | Άνοιξη 2022

IANOS

PUBLIC

Διαβάστε στο ηλεκτρονικό περιοδικό Books 'n' more τη συνέντευξη της Χαράς Ανδρεΐδου


1.   Πείτε μας πως αποφασίσατε να γράψετε το βιβλίο;
     Θέλησα να γράψω ένα έργο που θα έχει για πυρήνα τα κρίσιμα ερωτήματα γύρω από τις ανάγκες μας. Από πού πηγάζουν, πού μας οδηγούν, πώς τις εκφράζουμε, πώς προσπαθούμε να τις ικανοποιήσουμε ή να τις καταπνίξουμε, πώς μας κατευθύνουν ή μας εκδικούνται.  Η ιστορία των ηρώων «έντυσε» αυτόν τον κεντρικό πυρήνα, καθώς αναφέρεται σε τέσσερις ανθρώπους οι οποίοι προσπαθούν επίμονα να καλύψουν τις ανάγκες τους, με πολλαπλό κόστος.
2.  Μέσα από το βιβλίο σας θέλετε να στείλετε κάποια μηνύματα;
Το μήνυμα είναι πάντοτε το ίδιο: ας κατανοήσουμε τους εαυτούς μας και ας κατανοήσουμε και τους άλλους. Το αν θα τους αποδεχτούμε ή όχι – τους εαυτούς μας και τους άλλους – έπεται, δεν προηγείται.
3. Ποια είναι η ανταπόκριση του κοινού μέχρι τώρα;
Το βιβλίο κυκλοφόρησε πριν από λίγες μέρες,  έχω όμως ήδη προδημοσιεύσει κάποια αποσπάσματα που έτυχαν ενθουσιώδους υποδοχής Έχω δημιουργήσει έναν κύκλο πιστών – έως φανατικών – αναγνωστών και χαίρομαι πολύ γι’ αυτό.
4.  Ποιο είναι το συναίσθημα ενός συγγραφέα  που πιάνει πρώτη φορά το βιβλίο του στα χέρια του;
Νιώθει  νιώθω τουλάχιστον εγώ – σαν να αγκαλιάζω πολύ αγαπημένους ανθρώπους που έλειπαν για χρόνια μακριά μου. Οικειότητα και λαχτάρα, αυτά είναι τα συναισθήματα… και χαρά.
5.    Πόσο ταυτίζεστε με την ηρωίδα του βιβλίου;
Όσο και με τους υπόλοιπους ήρωες των βιβλίων μου. Όλοι τους κουβαλάνε κομμάτια μου, πλευρές μου, σκέψεις μου, συναισθήματά μου. Είναι ο καθένας τους ένας εαυτός μου μέσα μου.
6. Όταν ήσασταν μικρή  πώς φανταζόσασταν τον εαυτό σας;
Ευτυχισμένο…
7.  Είστε ευαίσθητη;
Άλλοτε είμαι «τρυφερή και μαλακιά και απαλή σαν χνούδι και άλλοτε σκληρή και διεκδικητική και άγρια, σαν άνυδρο χώμα», όπως γράφω και για τους ήρωές μου. Δεν μπορείς να επιβιώσεις αλλιώς…8.Ποιος είναι ο μεγαλύτερος φόβος σας;
Μέσα στο βιβλίο αφιερώνω ένα σύντομο κεφάλαιο στους φόβους. Εκεί η ηρωίδα, η Δάφνη, απαριθμεί κλιμακωτά όλους τους φόβους της, ξεκινώντας από τα ερπετά, τα σκυλιά και το σκοτάδι. Και καταλήγει: «Φοβάμαι τους φόβους μου… όλους τους φόβους μου. Φοβάμαι την αγωνία μου για όλους τους φόβους μου. (…) Μα πιο πολύ απ’ όλα φοβάμαι το σκοτάδι μέσα μου που με καταταπίνει…»
9.  Ποιά μουσική σας αρέσει;
Αυτή που μου επιτρέπει να σκέφτομαι και αυτή που μου δίνει ανάταση. Αποφεύγω μετά βδελυγμίας τα τραγούδια που σε ρίχνουν στα πατώματα. Δοκιμάστε το κι εσείς, λειτουργεί…
10. Τι όνειρα έχετε για το μέλλον ;
Συγκεχυμένα…
11.Τι σας στεναχωρεί ;
Πολλά… το να μην μπορώ να ανακουφίσω τον πόνο των δικών μου, το να μην έχω τον έλεγχο των καταστάσεων, το να μην μπορώ να εκφραστώ, κι άλλα πολλά, πάρα πολλά…
12.Πείτε μας τρία χαρακτηριστικά  σας.
Εσωστρεφής, σε συνεχή εγρήγορση και με άγνοια κινδύνου (το τελευταίο το παλεύω συνειδητά τα τελευταία χρόνια)
13.Πώς μπορεί κάποιος να προμηθευτεί το βιβλίο σας;
Μπορεί να το βρει σε όλα τα βιβλιοπωλεία.
14.Ετοιμάζετε κάτι άλλο τώρα;
Είχα ξεκινήσει ένα νέο μυθιστόρημα, όμως το άφησα στην άκρη για να μπορέσω να ευχαριστηθώ την περιπέτεια αυτού του βιβλίου.
15. Πώς ξεκινήσατε τη συγγραφή;
Κυριολεκτικά χωρίς να το καταλάβω, σπρωγμένη από δύο κυρίαρχες ανάγκες μέσα μου, δύο ιδιαίτερα χαρακτηριστικά μου. Το πρώτο είναι η ανάγκη μου να μελετάω εξαντλητικά κατ’ αρχάς τον εαυτό μου και στη συνέχεια και τον κόσμο γύρω μου, προσπαθώντας να τον κατανοήσω και να συνυπάρξω αρμονικά μαζί του, και το δεύτερο είναι η μεγάλη μου αγάπη για τις λέξεις και η χαρά που μου δίνει το συνεχές ζύμωμα μ’ αυτές. Απλώς χρειαζόταν να έρθει το πλήρωμα του χρόνου, για να νιώσω έτοιμη να το κάνω.
16. Πόσα βιβλία έχετε γράψει και ποια είναι αυτά;
Αυτή τη στιγμή κυκλοφορούν τέσσερα βιβλία μου, τέσσερα μυθιστορήματα:
«Η αγάπη είναι πόλεμος», Εκδόσεις Ψυχογιός, 2011
«Ημερολόγια διαδρομών», Εκδόσεις Ψυχογιός, 2013
«Στα τέσσερα σημεία του ορίζοντα», Εκδόσεις Λιβάνη, 2014
«Τα άδεια κουτιά», Εκδόσεις Λιβάνη, 2016
17. Τι αγαπήσατε περισσότερο στο τελευταίο βιβλίο σας;
Τις τρυφερές στιγμές των ηρώων μου.
18. Οταν τελειώσατε το βιβλίο σας ποιός/ά το διάβασε πρώτος;
Ο εκδότης και στη συνέχεια η επιμελήτρια.
19. Ποιές αντιδράσεις είχαν η οικογένειά σαςτα αγαπημένα σας πρόσωπα όταν έμαθαν ότι θα εκδώσετε το βιβλίο σας;
Όταν έμαθαν ότι έγραψα ένα μυθιστόρημα, μου είπαν: «Επιτέλους!» Όλοι περίμεναν από μένα να γράψω. Κι όταν τους είπα ότι το μυθιστόρημα θα εκδοθεί, μοιράστηκαν μαζί μου τη χαρά μου.
20. Πώς αντιμετωπίζετε γενικά τις κριτικέςείτε θετικές είτε αρνητικές;
Τα βιβλία μου έχουν πάρει ελάχιστες, σχεδόν μηδενικές αρνητικές κριτικές. Είτε οι επικριτές μου είναι πολύ ευγενικοί και κρατούν την αρνητική τους κριτική για τον εαυτό τους είτε τα έργα μου αρέσουν σε όλους όσους τα διαβάζουν. Αντιμετωπίζω την καλή κριτική φυσικά με πολλή χαρά και την αρνητική μάλλον με σκεπτικισμό.
21.Τι προσφέρει το βιβλίο σας στον αναγνώστη;
Ένα ταξίδι μέσα στον εαυτό του, για να τον κατανοήσει και να τον γνωρίσει καλύτερα, κι ένα αίσθημα παρηγοριάς και ανακούφισης και συντροφικότητας, καθώς μέσα από τις διαδρομές των ηρώων μου κατανοεί πως δεν είναι ο μόνος στον κόσμο που βιώνει ανάλογα συναισθήματα ή έχει τέτοιες αντιδράσεις, αλλά υπάρχουν κι άλλοι που νιώθουν και αντιδρούν όπως αυτός.
22. Όταν γράφατε γνωρίζατε από πριν την ιστορία ή είχατε κατεύθυνση από τους ήρωες σας;
Όταν ξεκινάω να γράψω ένα έργο, έχω στο μυαλό μου τα κύρια ερωτήματα που θέλω να θέσω μέσα από αυτό, τα οποία αποτελούν τον πυρήνα του βιβλίου. Ξέρω επίσης ποια συγκεκριμένα – εσωτερικά – χαρακτηριστικά θέλω να έχουν οι ήρωες που θα αντιμετωπίσουν αυτά τα ερωτήματα, καθώς και το πλαίσιο της ιστορίας. Από εκεί και μετά οι ίδιοι οι ήρωες, οι χαρακτήρες τους και η συνέπεια η δική μου στο ψυχολογικό προφίλ τους, οδηγούν την ιστορία καθώς ζυμώνονται μεταξύ τους προσπαθώντας να δώσουν απαντήσεις στα βασικά ερωτήματα του βιβλίου.
23. Το τέλος το ορίζετε εσείς ή ο ήρωας σας;
Οι ήρωές μου. Αυτονομούνται απόλυτα καθώς εξελίσσεται η ιστορία.
24. Από τι εμπνέεστε;
Από τον κόσμο γύρω μου και από τον κόσμο μέσα μου.
25. Ποια είναι η αγαπημένη σας μουσική;
Έχω ήδη απαντήσει σ’ αυτή την ερώτηση.
26. Ποια είναι η πιο ευτυχισμένη παιδική σας ανάμνηση;
Πέρασα όμορφα παιδικά χρόνια, ήρεμα. Οι πιο ευτυχισμένες, ενθουσιώδεις μάλλον αναμνήσεις μου, είναι από τα εφηβικά μου χρόνια, όταν άρχισα να περπατάω μόνη μου στον μεγάλο κόσμο.
27. Ποια ήταν η πιο σημαντική στιγμή της ζωής σας;
Σίγουρα περισσότερες από μία. Σε κάθε περίπτωση οι στιγμές που ένιωθα ότι έφερα κάτι πολύ σημαντικό εις πέρας. Για παράδειγμα, οι γεννήσεις των παιδιών μου, η απόκτηση των ακαδημαϊκών μου τίτλων, οι εκδόσεις των βιβλίων μου, και άλλα πολλά… 
28. Γίνατε αυτό που ονειρευόσασταν να γίνεται;
Ευτυχισμένη; Πώς μπορεί κάποιος να γίνει απόλυτα, καθολικά, ολοκληρωτικά ευτυχισμένος;
29. Ποιο είναι το μεγαλύτερο εμπόδιο που αντιμετωπίσατε στη συγγραφήΉ μετά τη συγγραφή;
Η συγγραφή δεν μου έφερε ποτέ κανένα εμπόδιο, η γραφή μου είναι ρέουσα  και μου δίνει μεγάλη ευχαρίστηση, το ίδιο και η διαδικασία της έκδοσης ενός βιβλίου. Από εκεί και μετά, όλο το πλαίσιο της προώθησης ενός βιβλίου είναι έξωθεν ορισμένο και δεν μπορείς να το αλλάξεις, όσο κι αν προσπαθείς.
30. Καριέρα ή οικογένειαΤι από τα δυο επιλέγετε;
Απεχθάνομαι τα διλήμματα. 
31. Για τι έχετε μετανιώσει;
Εκ των υστέρων, για πολλά πράγματα. Όμως από την άλλη, όταν έκανα ή άφηνα να συμβούν αυτά για τα οποία στη συνέχεια μετάνιωσα, δεν είχα τα απαραίτητα εφόδια, τη γνώση και την επίγνωση, για να τα αντιμετωπίσω με διαφορετικό τρόπο. Οπότε…32. Τι σας ενοχλεί περισσότερο στους άλλους;
Όταν δεν παίζουν τίμια παιχνίδια. 
33. Τι σας αρέσει να διαβάζετε;
Βιβλία που με αντιμετωπίζουν ως σκεπτόμενο και συναισθανόμενο άνθρωπο.
34. Ποιος είναι ο μεγαλύτερός σας φόβος;
Και σ’ αυτή την ερώτηση έχω ήδη απαντήσει.
35. Ποιος είναι ο αγαπημένος σας συγγραφέας;
Ο Βιτσέντζος Κορνάρος. Λατρεύω τον «Ερωτόκριτο».
36. Πείτε μας δυο πράγματα που δεν συγχωρείτε σε μια σχέση;
Το να υποτιμάς τον σύντροφό σου, με κάθε τρόπο. Όλα τα άλλα μπορώ να τα αντιμετωπίσω.
37. Ένα όνειρο που είχατε από παιδί κι έχει πραγματοποιηθεί;
Έμεινε στη μέση…
38. Έχετε κάποια χόμπι;
Δεν είχα ποτέ… 
39. Ποιά ήταν η τελευταία φορά που κλάψατε και γιατί;
Όταν αντιμετώπισα ένα πρόβλημα υγείας κι ένιωσα αβοήθητη.
40. Ποια ήταν η τελευταία φορά που γελάσατε και γιατί;
Όταν κάποιος αγαπημένος μου άνθρωπος ξεπέρασε τον εαυτό του κι έκανε κάτι αναπάντεχο για να με ευχαριστήσει. 
41. Πείτε  μας μια μέρα της καθημερινότητάς σας;
Φανταστείτε μια ανακουφιστική ρουτίνα: δουλειά (που την αγαπώ πολύ), φροντίδα του σπιτιού (για ανθρώπους που τους αγαπώ πολύ) και λίγος χρόνος για να συνομιλήσω με τους φίλους μου ή με τους εαυτούς μου (που το έχω απόλυτη ανάγκη)…
42. Τι λατρεύετε περισσότερο;
Τα παιδιά μου, φυσικά. 
43. Σε τι δεν μπορείτε να αντισταθείτε;
Σε ένα χαμόγελο, δικό μου ή των άλλων. Ποιος μπορεί να αρνηθεί ένα χαμόγελο; 
44. Έχετε σκεφτεί κάποια από τις ιστορίες των βιβλίων σας ως θεατρικό έργο ή κινηματογραφική ταινία;
Πιστεύω πως όλα μου τα βιβλία θα μπορούσαν να μεταφερθούν στη σκηνή ή στη μικρή και μεγάλη οθόνη. Πολλοί χαρακτηρίζουν τη γραφή μου «κινηματογραφική». 
45. Υπάρχει κάποιος λογοτεχνικός χαρακτήρας από το βιβλίο σας τον οποίο θα σκεφτόσασταν να ξαναζωντανέψετε και σε επόμενα βιβλία;
Μέχρι τώρα, όχι. Όταν τελειώνω ένα βιβλίο, το κάνω επειδή έχω κλείσει τον κύκλο του ζυμώματός μου με τους ήρωές του. Ωστόσο ποτέ δεν ξέρει κανείς…
46. Από που σας αρέσει να εμπνέεστεΑπό δικά σας βιώματα ή και από ιστορίες άλλων ανθρώπων γύρω μας;
Τα σενάρια των βιβλίων μου είναι πάντοτε φανταστικά. Μόνο έτσι μπορώ να έχω το ανεκτίμητο προνόμιο του συγγραφέα, να δημιουργεί ολόκληρους κόσμους που άγονται και φέρονται αποκλειστικά από την κρίση και τη θέλησή του. Συλλέγω, βέβαια, στιγμές από γύρω μου κι από μέσα μου… όμως είναι μόνο στιγμές.
47. Πείτε κάτι που θα θέλατε να ξέρει για εσάς το αναγνωστικό κοινό και οι θαυμαστές σας.
Δεν ζω τη ζωή μου μέσα από τα βιβλία. Ζω την ζωή μου. Το ίδιο θα ήθελα να κάνουν κι εκείνοι…



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΑΝΕΓΓΙΧΤΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ

ΑΝΕΓΓΙΧΤΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ
ΠΟΙΗΤΙΚΗ ΣΥΛΛΟΓΗ-ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΑΡΩΜΑ

ΕΚΔΩΣΤΕ ΤΗΝ ΠΟΙΗΤΙΚΗ ΣΑΣ ΣΥΛΛΟΓΗ

ΕΚΔΩΣΤΕ ΤΗΝ ΠΟΙΗΤΙΚΗ ΣΑΣ ΣΥΛΛΟΓΗ
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΟΙΕΙΝ

Popular Posts

ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΚΙ ΕΝΑΝ ΚΑΙΡΟ... ΥΠΗΡΞΑΜΕ

ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΚΙ ΕΝΑΝ ΚΑΙΡΟ... ΥΠΗΡΞΑΜΕ
Konstandina Alberti

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΑΡΩΜΑ

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΨΥΧΟΓΙΟΣ

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΨΥΧΟΓΙΟΣ

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΨΥΧΟΓΙΟΣ

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΨΥΧΟΓΙΟΣ

ΨΥΧΟΓΙΟΣ

ΨΥΧΟΓΙΟΣ

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΜΙΝΩΑΣ

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΜΙΝΩΑΣ
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΧΑΤΖΗ

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΜΙΝΩΑΣ

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΜΙΝΩΑΣ
ΜΙΑ ΑΔΕΙΑ ΚΟΥΒΑΡΙΣΤΡΑ

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΛΙΒΑΝΗ

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΛΙΒΑΝΗ

ΕΚΔΟΣΕΙΣ BELL

ΕΚΔΟΣΕΙΣ BELL
Ο ΨΙΘΥΡΙΣΤΗΣ

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΨΥΧΟΓΙΟΣ

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΨΥΧΟΓΙΟΣ

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΨΥΧΟΓΙΟΣ

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΨΥΧΟΓΙΟΣ